Pitkästä aikaa on otettava aikaa äitini koomisuudelle. Kaikille äitini faneille (lue: Mangulle) sanon vain: Anteeksi syvästi, kun en ole muistanut jakaa kanssanne näitä onnellisia muistoja.

Yleisön (lue: Mangun) pyynnöstä on vuorossa...

Hirveä lumimyrsky!!

Tilanne: Automatka MAMKin Kasarmin Kampukselta Mikkelin linja-autoasemalle paria päivää ennen minun ajomatkaani Mikkelistä Savonlinnaan kuukauden oleskelua varten marraskuun lopussa 2008. Henkilöt: Minä (K), Äiti (Ä), Mangu (M)

Ä: Niin, ethän meinaa tulla omalla autolla sunnuntaina?

K: Meinaan.

Ä: Et varmasti tule! Bussilla pääset aivan hyvin.

K: Mulla on ihan sikana tavaraa, en meinannu niitä raahata jossain bussissa.

Ä: Sunnuntaiksi on luvattu ihan hirveetä keliä.

K: Oon ennenkin ajanu talvella ja en meinaa ajaa mitään sataakuuttakymppiä tuolla tiellä.

Ä: Mutta hirveä lumimyrsky on tulossa!

K: Kuten sanoin, oon ennenki ajanu talvella ja osaan ajaa sään mukaan.

Ä: Hirveä lumimyrsky, ymmärrätkö? Kolareita sattuu hyvilläkin keleillä..

M: (alkaa vähän naureskelemaan)

K: Voi herranjumala.. Mä oikeesti osaan ajaa...

Ä: Juvallakin kolme rekkaa on mennyt nurin!

K: Anteeks... Mitä?

M: (nauraa vähäsen jo) Kirre, onkse tosissaan?

Ä: Niin! Kolme rekkaa Juvalla on kolaroinut!

K: Voi herranjumala.. (nauraa) Kyllä mä tuun omalla autolla.

Ä: Et tule! Hirveä lumimyrsky!

M: (nauraa)

K: Joojoo..

Ä: Kolme rekkaa Juvalla! ... Hirveä lumimyrsky!

M: (nauraa hysteerisesti)

K: (nauraa) Siis oikeesti! Ei saatana!

Ä: Kolme rekkaa Juvalla! Lumimyrsky! Kuolet! Bussilla! Kolme rekkaa Juvalla! Lumimyrsky! Bussilla tulet!

M&K: (järjetöntä repeilyä)

Ä: Ei ole naurunasia! Kolareita! Lumimyrsky! Kolme rekkaa Juvalla!

M: (nauraa yhä enemmän) Rekat on vähän eri asia...

Ä: HIRVEÄ LUMIMYRSKY!

K: Äiti..

Ä: KOLME REKKAA JUVALLA!

K: Äiti! Mä tulen omalla autolla.. Ei, en aio ajaa kolmeen rekkaan Juvalla lumimyrskyssä ja kuolla.

Ä: HIRVEÄ LUMIMYRSKY TULEE!!

M: (nauraa aivan järjettömästi)

K: Joojoo.. Me ollaan perillä nyt, mee pois..

Ä: HIRVEÄ LUMIMYRSKY!! KOLME REKKAA JUVALLA!!

Lopputuloshan oli se, että menin omalla autolla Savonlinnaan. Oli lunta ja tuulta ja oikeesti aika persekeli, mutta selvisin hengissä... Koska nimenomaan ajoin sitä viittä, kuuttakymppiä koko matka.